بج لباس
نوشته شده توسط : رضا محمدیان


بج لباس
قطعه و نشانی تبلیغاتی است که بدون شک می‌توان آن را جزء کوچکترین ، ظریفترین ، پرکاربردترین و پرمصرفترین ابزارهای تبلیغاتی دانست ، که از آن‌ها در موسسات ، سازمان‌ها ، شرکت ها، ارگان‌های دولتی و غیر دولتی  استفاده می کنند. بج لباس به عناوین دیگری نظیر بج سینه، بج یقه، نشان لباس، گل سینه، سنجاق سینه، سنجاق یقه و ... نیز شناخته می‌شود. به طور معمول اهم کاربرد  بج لباس در مراسم ها، گردهمایی‌ها، افتتاحیه‌ها، اختتامیه‌ها، جشنواره‌ها و... می‌باشد. نحوه نصب این نشان به این‌صورت است که برروی سینه و یا یقه‌کت ویا مچ دست  کارمندان شرکت متولی، شرکت کنندگان و سایر عوامل اجرایی  قرار می ‌گیرد. این بج‌ها جنبه تبلیغاتی و معرفی برندی خاص را نیز برعهده خواهند داشت . به طور قطع نام بج لباس برای اغلب آحادجامعه کلمه ناآشنا‌یی می‌باشد اما باید متوجه باشید که بج لباس  یک نماد از یک سازمان یا شرکت می باشد. 
از جمله مزایای این نشان تبلیغاتی اندازه و سایز کوچک بج لباس می باشد که امکان نگه‌داری از آن‌ها به راحتی برای ا فراد  و کارکنان امکان‌پذیر خواهند بود.
کاربرد
 بج لباس ( نشان لباس) دارای کاربرد‌های فراوانی می باشد و به تناسب کاربردی که دارند ، به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌گردند. استفاده از بج در البسه پرسنل و کارکنان یک شرکت/موسسه/ سازمان و ... احساس تعلق خاطر را نسبت به برند تجاری مربوطه را در آنها افزایش می‌دهد . از دیگرکاربردهای بج لباس یکسان سازی البسه کارکنان یک دستگاه می باشد. شرکت‌ها ،  سازمان ها و فروشگاه‌های بزرگ با سفارش و ساخت نشان لباس منحصربه فرد، خاص بودن دستگاه خود را برای مخاطبان و مشتریان  هویدا  و مشخص می‌ نمایند.
بج لباس تشکیل شده از یک قطعه تزیینی کوچک فلزی که  با کمک آهنربا و یا اینکه در قسمت  پشت  آن از یک  سوزن / سنجاق استفاده شده است. به گونه‌ای که باید ابتدا سوزن آن را وارد محلی بکنید که قرار است بج در آن قسمت لباس نصب و ثابت گردد. علاوه بر این بج لباس را می توان از طریق چسباندن، اتوکردن ویا دوختن نیز به لباس نصب نمود.
طراحی، ساخت و تولید
طراحی، ساخت و تولید  بج لباس  نیازمند دقت و ظرافت خاصی می باشد که به کمک  هنر، مهارت و تکنولوژی‌های مدرن ظهور و بروز پیدا می کند. نشان‌های لباس معمولا" از آلیاژهای فلزی ، پلاستیک، چرم، و… تولید و ساخته می‌شوند.
با توجه به اینکه غالبا ساخت بج سینه (بج لباس) از جنس آلیاژ هایی از فلز تهیه می شوند لذا براساس نوع متریالی که استفاده می کنند به انواع مختلفی تقسیم می شوند نظیر: بج برنجی، بج استیل ، بج آلومینیومی و ... .
مراحل ساخت به این ترتیب می‌باشد که ابتدا لوگو و برند شرکت ها / موسسات/ مجموعه ها و ... در شکل های متفاوت طراحی می شوند. سپس براساس نظر مشتری آلیاژ فلزی مربوطه انتخاب شده و نسبت به برش کاری اقدام می گردد.
 (در صورتیکه براساس نظرمشتری استفاده از آلیاژ برنج و سرب باشد بج لباس پس از انجام مرحله ریخته‌گری ویا اسید کاری،  وارد مرحله آبکاری شده و براساس درخواست ، نسبت به آبکاری طلایی/ نقره ای/ مسی و.... اقدام می گردد).
قیمت
قیمت  بج لباس‌ به عوامل مختلفی نظیر طراحی ، نوع جنس ، نوع سفارش، تعداد مورد درخواست و... وابسته می باشد. این  قطعه تبلیغاتی کوچک و زیبا از مواد و متریال مختلفی تهیه و ساخته می شود ، که در تعیین قیمت نهایی آن نقش عمده‌ای را ایفا می نماید.  علاوه بر این روش تولید (ریخته‌گری ، اسیدکاری، لیزری و...) نیز به صورت مشخص در تعیین قیمت هر بج لباسی تاثیر به سزایی خواهند داشت.




:: برچسب‌ها: بج سینه , نشان سینه , اتیکت , بج فلزی ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: